RSS

Cum ma indragostesc (ziua 1)

04 Ian

Sala EC004. In niciun loc stiut de mine nu bate lumina soarelui pe geam intre patru si sase dupa-amiaza asa dulce si cald cum bate in sala asta. Imi place cand cade o raza de soare pe cate un coleg si imi place la nebunie cand isi muta capul si incearca sa vada la proiector. Cursurile in EC004 au muzicalitate, pentru cei care asculta de ansamblu, si nu de explicatii ( probabil unul dintre motivele pentru care am atatea restante). Pe geam e numai aur.

In timp ce ma uitam unde ajunge raza dupa ce colegul s-a ferit de lumina, mi-a trecut prin minte ca nu am vazut nici macar un baiat in toata Politehnica sa se uite vreodata pe geam pentru doua minute. Probabil m-as fi indragostit de el.

Reporterul transpira abundent in salonul scaldat in lumina. Nu-i vine sa creada ca are ocazia sa intervieveze pe Frederika M.,  cea mai bine vanduta si controversata scriitoare din lume. „Nu o da in bara, nu o da in bara, nu o da…”. Isi da seama brusc ca de cand a venit, nu a scos o vorba. A intrat maiestuos pe usa intr-o rochie exagerata, ca pentru un bal din alte timpuri. L-a salutat cu o miscare a capului, si el s-a blocat. Cum dracu ii dai mana si te prezinti unei femei imbracate asa? Poate ar trebui sa-i sarute mana? Regina l-a salvat din dilema, s-a asezat natural pe scaunul de langa geam si din secunda doi l-a ignorat cu desavarsire. Trebuia sa fie al dracu de interesant ce vedea afara, pentru ca ramasese intepenita in aceeasi pozitie, cu o privire usor visatoare. Probabil o iluzie creata de razele care ii cadeau pe fata.

Reporterul tuseste usor.

” Te-ai intrebat vreodata ce te face sa te indragostesti de cineva?”

Reporterul simte ca e o intrebare retorica, asa ca decat da drumul la reportofon.

„Aveam 22 de ani cand m-am indragostit prima oara. Un baiat slabut a venit si mi-a adus o cafea. Eram la facultate, terminata de oboseala si de stres, si nu mai aveam nici ganduri. Cand mi-a intins cafeaua fara niciun cuvant, mi-am dat seama ca asta era singurul lucru pe care mi-l doream in momentul acela. O cafea tare, fara zahar, doar cu putin lapte. Exact asa cum mi-o adusese. De unde stia baiatul asta ca prin venele mele curge in majoritatea timpului cofeina?”

Scriitoarea zambeste putin amintirii.

„Stii ca niciodata nu am putut sa ma indragostesc de cineva care nu bea cafea? In afara de sex, unul din cele mai intime lucruri pe care le poti face cu un baiat e sa bei cafeaua impreuna cu el. Cafeaua si dragostea sunt inseparabile pentru mine. O intalnire perfecta pentru mine trebuie sa contina pe undeva si o cafea bauta impreuna. O seara in doi are gust de cafea.”

Reporterul uita sa transpire.

„Baiatul asta a fost primul meu iubit. Nu vorbea prea mult si nici eu nu vorbeam prea mult. Am avut relatii in care nu taceam din gura cat era ziua de lunga, si mai ales cat era noaptea de lunga. Dar cu el am tacut in mare parte a timpului. Am dus ceasca la gura mereu in loc sa vorbim. Nu a incercat sa ma inteleaga, dar cred ca el m-a inteles cel mai mult din toti.”

Soarele intra in nori si scriitoarea tace. Tace pana cand iese iar. Reporterul isi imagineaza intre timp baiatul. Cret, brunet, cu ochi verzi.

„Al doilea baiat l-am intalnit in club. Bea dintr-o bere si se uita straniu la mine in timp ce dansam. Parca respira doar daca se uita la mine. Ma simteam ca si cum am fi fost doar noi doi intr-o singura camera. El pe pat, uitandu-se la mine cum ma misc pe covor, in talpile goale. Dupa multe beri, a venit la mine, m-a luat de mana si m-a apropiat de el. Mi-a soptit la ureche ca vrea sa faca dragoste cu mine. Am inteles ce voia sa spuna, asa ca  m-am lasat dusa de mana in centrul ringului unde am avut cel mai uluitor dans din viata mea. Intotdeauna am fost de parere ca un barbat care danseaza bine si cu pasiune e la fel si in pat. Nu am aflat in seara aia, si nici in alte seri. Ma intalneam cu el doar noaptea, in club. Fara numere de telefon, fara sa stabilim intalniri. Ajungeam, si el era acolo. Dansam si era absolut tot ce trebuia sa fie.”

Reporterul inchide ochii si vede baiatul inalt, brunet, cu ochi negri ca noaptea.

Cerul s-a intunecat si sta sa ploua.

„Vino maine. Pe ploaie imi place sa scriu povesti, nu sa le spun.”

 
Un comentariu

Scris de pe Ianuarie 4, 2012 în Uncategorized

 

Un răspuns la „Cum ma indragostesc (ziua 1)

  1. AA

    Ianuarie 5, 2012 at 5:09 pm

    iti citesc visele in fiecare zi

     

Lasă un răspuns

 
